czwartek, 12 marca 2009

Ursus C330







Historia modelu
Produkt wielokrotnej modernizacji ciągników lekkich od protoplasty C-325 poprzez jego następców C-328, C-330 i C-335. Ciągnik C-330 został skonstruowany w dwóch wersjach:
C-330 - produkowany w latach 1967-1987;
Ursus C-330M - produkowany od lipca 1986 prawdopodobnie do 1993 roku.
Ciągnik Ursus C-330M, który w stosunku do poprzednich posiadał:
wzmocnione łożyskowanie w skrzyni biegów i w tylnym moście napędowym;
zmianę przełożeń zwiększającą prędkość ciągnika o ok. 8%;
wzmocniony tłumik wydechowy.
Ciągnik ten jest przeznaczony do pracy na gospodarstwach do 15 ha i pomocniczo w większych. W podorywce może współpracować z pługiem 3 x 30 cm, a w orce głębokiej z pługiem 2 x 30 cm. Bardzo wiele egzemplarzy pracuje także przy wyrębach lasu ze względu na małe wymiary, ekonomię oraz dużą trwałość.
Wady:
zbyt mała liczba biegów, brakuje zwłaszcza biegu pomiędzy biegiem 4 i 5.
Zalety:
posiada dwustopniowe sprzęgło, dzięki czemu może współpracować nawet z prasą kostkującą Sipma z224/1 oraz kosiarką rotacyjną o szer. rob. 165,
wszechstronna funkcjonalność w małych gospodarstwach rolnych,
łatwość uruchomienia w okresie zimowym, co wynika z faktu iż Ursus C-330 posiada możliwość obniżenia ciśnienia sprężania za pomocą odprężnika, posiada świece żarowe,
niskie zużycie paliwa,
możliwość regulacji prześwitu oraz rozstawu kół,
bardzo dobry rozkład masy,
niezwykle trwała skrzynia biegów.

Dane techniczne


Silnik
typ: S-312C, 4-suwowy, wysokoprężny, chłodzony cieczą,
liczba cylindrów: 2,
pojemność skokowa: 1960 cm³,
Stopień sprężania: 17,
moc znamionowa: 22,4 kW (30,5 KM) - (według DIN) przy 2200 obr./min. (35 KM według SAE),
jednostkowe zużycie paliwa przy mocy znamionowej 241 g/KWh,
moment obrotowy: 100 [Nm] przy 1600-1800 obr./min.
średnica cylindra/skok tłoka: 102/120 mm,
filtr powietrza: mokry z cyklonem,
sprzęgło: cierne, tarczowe, suche, dwustopniowe,
liczba biegów do jazdy w przód: 6,
liczba biegów wstecznych: 2,
skrzynia biegów: mechaniczna, z kołami zazębionymi na stałe oraz reduktorem, niesynchronizowana,
Przełożenie na poszczególnych biegach:
a) Skrzyni przekładniowej:
biegu 3,096
biegu 1,597
biegu 1,000
b) Reduktora:
niskie (I) 4,050
wysokie (II) 1,000
mechanizm różnicowy blokowany mechanicznie,
oś przednia nienapędzana sztywna,
układ kierowniczy dwukrążkowy z przekładnią zębatą,
hamulec mechaniczny, bębnowy, niezależny na oba koła tylne,
prędkość jazdy: 23,44 km/h,
średnie zużycie paliwa: 2.8 l/mth, przy czym 1 mth odpowiada 1 godzinie pracy ciągnika z 1865 obr./min.

Układ zasilania paliwem
Filtr paliwa dwukomorowy z wkładem filcowo-papierowym,
Pompa wtryskowa tłoczkowa z regulatorem mechanicznym, typ P22T17a-7,5 69 BIRVF,
Pompa zasilająca tłoczkowa, typ V2HFW51A,
Regulator obrotów mechaniczny, zblokowany pompą wtryskową, typ R8V20-120W3E,
Wtryskiwacz z rozpylaczem czopikowym, typ WJ-1S50.3,
Ciśnienie wtrysku 13,2 MPa,
Pojemność zbiornika paliwa: 35 dm3.

Układ smarowania silnika
Rodzaj smarowania: pod ciśnieniem i z rozbryzgiem,
Pompa oleju zębata,
Filtr oleju szeregowy, pełnoprzepływowy, typ PP-8.4

Układ chłodzenia silnika
Cieczowy, wymuszony pompą wody z chłodnicą, wentylatorem i termostatem,
Chłodnica rurkowo-płytkowa,
Termostat mieszkowy TS-8,
Pojemnosć układu 7 dm3

Układ agregowania
podnośnik hydrauliczny z pompą o wydajności 20 l/min i ciśnieniu nominalnym 11,0 MPa, (max: 13,5 MPa), bez regulacji automatycznej z możliwością dociążania,
liczba szybkozłączy hydrauliki zewnętrznej: 2 lub 4,
TUZ kat II wg ISO, udźwig 700 kg, lub 750 kg w wersji C-335,
WOM tylny zależny i niezależny 540 obr./min,
moc z WOM z końcówką typu 1 (540) przy znamionowej prędkości obrotowej silnika: 19,8 KW (27 KM),
zaczepy: wahliwy, do przyczep jednoosiowych, górny zaczep transportowy.

Instalacja elektryczna
Jednoprzewodowa 12V, plus na masę,
Prądnica P20c (12V, 150W),
Akumulator 6V 165 Ah 2szt.
Bezpieczniki 8A
Inne
masa ciągnika bez obciążenia i kabiny: 1675 kg,
rozkład masy: na oś przednią 635 kg, 1040 kg na oś tylną,
masa ciągnika w kompletacji standardowej z dodatkowymi masami obciążającymi, bez kabiny i bez masy wody w ogumieniu kół: 1901 kg,
rozkład masy: na oś przednią 677 kg, na oś tylną 1224 kg,
maksymalna masa wody w ogumieniu kół tylnych 12,4-28 wynosi 264 kg,
masa ciągnika z obciążnikami i kabiną 2170 kg,
masa ciągnika z obciążnikami, kabiną i kołami tylnymi napełnionymi wodą: 2434 kg,
siła uciągu: 16,5 kN,
ogumienie kół przednich 6-16,
ogumienie kół tylnych 12,4-28 (standard) lub 11,2-28 lub 9,5-32 (do upraw międzyrzędowych),
rozstaw kół przednich: 1350, 1500, 1650 mm,
rozstaw kół tylnych 12,4-28: 1250, 1350, 1400, 1500, 1600, 1700, 1750, 1850 mm
informacje pobrane z wikipedia.com















5 komentarzy:

  1. Rotatory hydrauliczne? Na www.hydro-crane.pl kupisz najlepsze.

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam sprawdzić sprzęt z www.hydro-crane.pl! Sklep, który ma szeroką ofertę pomp tłoczkowych – znakomity.

    OdpowiedzUsuń
  3. Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy artykuł. Obecnie też można znaleźć maszyny różnych sprawdzonych firm. Jedną z nich jest JCB, która ma w ofercie między innymi ciągniki fastrac. Myślę, że wybór takiego ciągnika to bardzo dobra decyzja.

    OdpowiedzUsuń